Размер шрифта: A A A
Цвет сайта: A A A A

2020 yilga:

Bankning maqsadi - butun mamlakat bo'ylab moliyaviy xizmatlarning to'liq spektrini taqdim etuvchi zamonaviy, innovatsion va jadal rivojlanayotgan O'zbekiston bankining mavqeini saqlab qolish va yanada mustahkamlash.

Ushbu maqsadga erishish uchun Bank quyidagi muammolarni hal qilishga diqqatini qaratadi:

  • zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • ish jarayonlarini optimallashtirish, bir vaqtning o’zida ishlab chiqarish tannarxini pasaytirish bilan xizmat ko'rsatish sifati va tezligini oshirish hisobiga ish ko'rsatkichlarini oshirish;
  • har bir mijozning o'ziga xos xususiyatlariga e'tibor qaratgan holda, xizmatlarning to'liq spektrini taqdim etish asosida mijozlar bazasini kengaytirish;
  • xatarlarni boshqarish tizimini takomillashtirish;
  • xodimlarning kasbiy salohiyatini rivojlantirish.

Bankning rivojlanish prognozlari

Kelgusi yilda bank yangi avtomatlashtirilgan bank tizimi va uning ishlashi uchun jihozlarni joriy etish bo'yicha ishlarni yakunlashni rejalashtirmoqda. Ushbu qadam respublikada muqobili bo'lmagan yangi interfaol xizmatlarni joriy etish imkonini beradi va mijozlarga tez va uzluksiz xizmat ko'rsatishni ta'minlaydi. Dastur o’rnatilgandan so'ng, biznes jarayonlarining katta qismi avtomatlashtiriladi. Shuningdek, ushbu dasturda tahlil va hisobot uchun kuchli vositalar mavjud bo'lib, ular yordamida bankni kompleksli boshqarishning yangi usullari joriy etiladi. Xarajatlarni boshqarish, funktsional-qiymatlarni tahlil qilish modelini amalga oshirish va mahsulot va mijozlar o'rtasida tartibga soluvchi kapitalni samarali taqsimlash hisobiga biznes samaradorligi sezilarli darajada yaxshilanadi.

Ushbu potentsial bilan 2020 yil oxiriga kelib aktivlarning umumiy hajmini 6,0 trln so‘m yoki 9,2 foizgacha oshirish rejalashtirilmoqda. Sarmoya yetarliligi va likvidlik ko'rsatkichlarini mustahkamlash zarurati sababli, 2020 yilda bank xatarlari aktivlarining tajovuzkor o'sishini rejalashtirmaydi. Faol operatsiyalar mablag'larni yanada daromadliroq mahsulotlarga qayta yo'naltirish bilan mavjud aktivlarni qaytarish orqali amalga oshiriladi.

2020 yilda bankning yalpi daromadi (filiallararo operatsiyalardan olingan daromadlarsiz) 868,0 mlrd so'm miqdorida rejalashtirildi, bu 2019 yilga nisbatan 6 foizga ko'pdir. Daromadlarning o'sishiga biznesning barcha strategik yo'nalishlari: korporativ, tijorat va chakana sohalarni rivojlantirish hisobiga erishiladi.

Korporativ va tijorat biznesi

Bank shartli ravishda korporativ mijozlarni ikkita asosiy segmentga: yirik biznes va kichik biznesga ajratadi.

Yirik biznesning segmentida bir nechta banklar xizmat ko'rsatishini afzal ko'radigan, katta miqdordagi pulga ega bo'lgan va moliyaviy xizmatlarning barcha turlaridan foydalanadigan eng talabchan mijozlar mavjud. Bunday mijozlar tezkor to'lovlarni va kreditlashni, shuningdek murakkab moliyaviy vositalarni o'z ichiga olgan kompleksli mahsulotlarni talab qiladi. Ular mijoz ishlaydigan sohaning o'ziga xos xususiyatlarini biladigan Bankning yuqori malakali xodimlari bilan ishlashni afzal ko'rishadi.

Bank ushbu segment uchun mijozlarga xizmat ko'rsatishni individual moliyaviy yechimlar taklifi orqali rivojlantirishni rejalashtirmoqda. Bank qisqa muddatli kreditlash, savdoni moliyalashtirish, valyuta operatsiyalari va likvidlikni boshqarish sohalarida mahsulot turlarini kengaytiradi. Shu bilan birga, xizmatlar tezligini, ayniqsa kredit berish borasida oshirish muhimdir. Bank mijoz menejerlarining mijozlar vakillari bilan tezkor o'zaro munosabatlari mexanizmlarini yaratadi.

Kichik biznes segmenti bank uchun katta qiziqish uyg'otmoqda maqbul daromadlilik darajasini ta'minlaydi, shu bilan birga u mijozlar bazasini samarali diversifikatsiya qilishga imkon beradi. Iqtisodiy islohotlar va kichik biznesni davlat tomonidan faol qo'llab-quvvatlash natijasida bankning potentsial mijozlari soni jadal o'sib bormoqda. 2020 yilda ushbu segmentning mijozlarga xizmat ko'rsatish bo’yicha siyosati mijozlarni masofaviy va raqamli kanallarda xizmat ko'rsatishga o’tkazishga yo'naltiriladi, bu yerda ularga o'z bizneslarining moliyaviy mablag'larini nazorat qilish va boshqarish uchun qulay yechim taqdim etiladi. Raqamli kanallarga o'tish mijozlar menejerlari ishlarini yengillashtiradi va sohaning o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda yangi xizmat paketlarini joriy qilish uchun imkoniyatlarni ochib beradi.

Mijozlar bazasini yaratishda katta miqdordagi qoldiq va yaxshi joylashuvga ega bo'lgan mijozlarga e'tibor qaratiladi. Bu yuridik shaxslar hisobidagi qoldiqlarni 2020-yil oxirigacha (shu jumladan xorij valyutasida) 2,4 trln. so'mga oshirish imkonini beradi, bu esa 2019-yil yakunidan 18,1% ga ko'pdir.

Korporativ mijozlarning hisobvaraqlariga milliy valyutada xizmat ko'rsatish kamida 71,5 mlrd. so'm miqdorida, shuningdek, xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga xizmat ko'rsatish va tashqi iqtisodiy faoliyatni qo'llab-quvvatlash bo'yicha xizmatlar ko'rsatish 132,8 mlrd so'm miqdorida komission daromad keltirishi prognoz qilinmoqda.

Resurs bazasining barqarorligini ta'minlash uchun yuridik shaxslarning muddatli omonatlarini jalb qilishga alohida e'tibor beriladi. 2020 yil oxiriga qadar ularning qoldiqlarini 276,1 mlrd so'mga (shu jumladan xorij valyutasida) yetkazish rejalashtirilmoqda, ularning foiz harajatlari 49,2 mlrd so'mni tashkil etadi, qayta ochiladigan depozitlar bo'yicha o'rtacha 18-20 foizni tashkil etadi.

Jalb qilingan mablag'lar bankning faol operatsiyalarini, ya'ni kreditlashni moliyalashtirishning asosiy manbai bo'ladi. 2020 yilda kredit portfelini 30,4 foizga, 3,8 trln so’mgacha oshirish rejalashtirilmoqda, shundan 1,79 trln so'm milliy valyutadagi kreditlar va 2,03 trln so'm so’m ekvivalentidagi xorijiy valyutadagi kreditlar uchun to’g’ri keladi.

Xususan, nisbatan yuqori daromadlilik va kredit portfelining sezilarli darajada diversifikatsiyalanishi sababli chakana biznesning, chakana kreditlashning rivojlanishi ustuvor yo'nalishlardan biri hisoblanadi. 2020- yilda ushbu ko'rsatkichni chakana kredit portfelini 70,7 foiz, ya’ni 803 milliard so'mdan 1,3 trln so’mgacha oshirish orqali 27 foizdan 36 foizga yetkazish rejalashtirilmoqda.

Kreditlashning prognoz qilingan hajmi va foiz stavkalarini hisobga olgan holda, bank kreditlashtirishdan 2020 yilda 555,8 mlrd so'm miqdorida daromad olishni rejalashtirmoqda, bu 2019 yildagi kutilgan natijadan 28 foizga ko'pdir.

Chakana biznes

Chakana mijozlar uchun sutkasiga 24 soat xizmatlardan foydalanish, Bank bilan tezkor aloqa va individual yondoshuv juda muhim ahamiyatga ega. Aholining moliyaviy savodxonlik darajasi tobora oshib bormoqda va Bank xodimlari bilan to'g'ridan-to'g'ri aloqa qilmasdan masofaviy kanallardan foydalanishni afzal ko'rmoqda.

2020 yilda chakana biznesni rivojlantirish uchun Bank quyidagilarni amalga oshirishi kerak:

  • Muntazam to'lash, pul o'tkazish, tovarlar va xizmatlar uchun to'lovlarni amalga oshirish, mablag'larni jamg’arish va mikroqarzlar kabi oddiy operatsiyalarni qulay, tez va foydali bajarilishini ta’minlash. Buning uchun ish haqi loyihalariga, jismoniy shaxslarning hisobvaraqlari o'rtasida pul o'tkazmalariga, overdraftlar va moliyaviy aktivlar garovi evaziga kredit liniyalariga alohida e'tibor beriladi., Jamg’arish uchun mahsulotlarni rivojlantirish va mijozlarni identifikatsiyalashning yangi usullarini joriy etib, plastik kartalardan foydalanishni ommalashtirish kerak.
  • mijozlar bilan uzoq muddatli va yaqin munosabatlarni o'rnatish. Ushbu muammoni hal qilish uchun mijozlarning ehtiyojlarini tushunish va har bir mijoz segmentiga individual yondoshuvni topish muhimdir. Bank mustaqil mahsulotlardan ko'ra jozibador bo'lgan mahsulot paketlarini ishlab chiqadi. Bunday paketlarni tuzish uchun bank mijozlar to'g'risidagi ma'lumotlarni to'plash, saqlash va tahlil qilish imkoniyatlarini kengaytiradi.

2020 yilda bank jismoniy shaxslarga xizmat ko'rsatishdan 65,8 mlrd. so'm miqdorida daromad olishi kutilmoqda. Shu bilan birga, plastik kartalar yordamida ko'rsatiladigan xizmatlardan (kartalar emissiyasi, tranzaksiyalarni qayta ishlash, ekvayring, to'lovlarni qabul qilish) olinadigan daromad 40 milliard so'mni tashkil etadi. Chakana savdo bo'limlarida ko'rsatiladigan xizmatlardan olinadigan daromadlar (pul o'tkazmalari, hisobvaraqlardan pul o'tkazish, naqd pul berish) 25,8 milliard so'mga yetishi kutilmoqda.

Bundan tashqari, chakana mijozlar bank uchun strategik hisoblanadi, chunki ularning mablag'lari bank resurs bazasining 47 foizini tashkil etadi. 2020 yilda jismoniy shaxslar omonatlari bo'yicha qoldiqlarni 2,4 trln. so'mga yetkazish rejalashtirilmoqda, shundan muddatli omonatlar 1,9 trln. so’mni tashkil etadi. Mavjud omonatlar bo'yicha o'rtacha stavkalarni, ya'ni xorijiy valyutadagi omonatlar bo'yicha 4,5% va milliy valyutadagi omonatlar bo'yicha 18% ni hisobga olgan holda, milliy valyutadagi qoldiqlarning izchil o'sishi va xorijiy valyutadagi qoldiqlarning mutanosib pasayishi kutilmoqda.

Bank xarajatlari va moliyaviy natijalari

2020 yil uchun foiz xarajatlari prognozi (filiallararo depozitlar bo'yicha foizlarni hisobga olmaganda) 274,0 mlrd so'mni tashkil etadi, bu 2019 yildagi shu ko'rsatkichdan 8 foizga ko'p degani. Foiz xarajatlari o'sishi bozorda moliyaviy resurslar bo'yicha foiz stavkalarining oshishi bilan bog'liq bo'lib, bu Markaziy bankning pul-kredit siyosati kuchayishi natijasida yuzaga keladi. Bundan tashqari, Markaziy bankning uzoq muddatli resurs bazasiga bo'lgan talablari oshdi, ularni amalga oshirish uchun bankdan "qisqa" resurslarga qaraganda qimmatroq bo'lgan bir yildan ortiq muddatga muddatli depozitlarni qo'shimcha jalb qilishni talab qilinadi.

2020-yilda foizsiz xarajatlar 68,4 milliard so'm miqdorida rejalashtirilgan. Spot va konversiya operatsiyalari davomida komissiya daromadlari, shuningdek, kurslardagi farqi shaklidagi daromadlarning o'sishi hisobiga 2020-yilda o'sish kutilmoqda

2020-yil uchun operatsion xarajatlar prognozi 263,1 milliard so'mni tashkil etadi, bu 2019- yildagi kutilgan xarajatlardan 16 foizga ko'p. Operatsion xarajatlarning o'sishiga ta'sir qiladigan asosiy xarajatlar quyidagilar:

  • Reklama va marketing. 2019- yilda bank chakana biznesni rivojlanishi munosabati bilan 2020- yilda ham davom etadigan keng qamrovli marketing kompaniyasini tashkil qildi.
  • Omonatlarni kafolatlash jamg’armasiga badallar. Aholi omonatlarini kelgusida ham jalb qilish munosabati bilan bank qonun talablariga muvofiq omonatlarni kafolatlash jamg'armasiga badallarni ko'paytiradi.
  • Asosiy mablag’lar va nomoddiy aktivlarning eskirishi. 2020- yilda eskirish va amortizatsiya bo’yicha xarajatlarni oshiradigan server uskunalari ishga tushiriladi.

Yuqorida keltirilgan tendentsiyalar va prognozlarni hisobga olgan holda, 2020- yilda bankning sof foydasi kamida 130,5 mlrd so'mni tashkil qilishi kutilmoqda. Shu bilan birga, aktivlarning rentabelligi 2,2%, kapitalning umumiy rentabelligi 18,7% ni tashkil etadi.

2019 yilga:

Bankning maqsadi – butun mamlakat hududi boʻylab keng doiradagi moliyaviy xizmatlar koʻrsatuvchi, Oʻzbekistondagi zamonaviy, innovatsion va izchil rivojlanib borayotgan bankning oʻrnini saqlab qolish va yanada kuchaytirishdan iborat.

Mazkur maqsadga erishish uchun bank oʻz eʼtiborini quyidagi vazifalarni hal etishga qaratadi:

  • zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • biznes jarayonlarni optimallashtirish, ishlab chiqarish xarajatlarini qisqartirgan holda xizmat koʻrsatish sifati va tezkorligini yaxshilash hisobiga samaradorlik koʻrsatkichlarini oshirish;
  • har bir mijozning oʻziga xos xususiyatlarini inobatga olgan holda toʻliq xizmatlar doirasini taqdim etishga asoslangan mijozlar bazasini kengaytirish;
  • tavakkalchiliklarni boshqarish tizimini takomillashtirish;
  • xodimlarning kasbiy salohiyatini rivojlantirish.

Mazkur salohiyat holatida 2019 yilning yakuniga qadar jami aktivlar miqdorini 5,7 trln. soʻm yoki 19 foizga oshirish rejalashtirilmoqda. Bunda bankning 2019 yilgi majburiyatlarining oshishi 19 foiz darajasida, jami kapital oshishi 17 foiz darajasida rejalashtirilgan.

Bankning jami daromadi 2019 yilda (filiallar oʻrtasidagi operatsiyalar chegirilgan holda) 792,6 mlrd. soʻm darajasida rejalashtirilgan boʻlib, ushbu koʻrsatkich 2018 yilgi koʻrsatkichdan 30 foizga yuqori. Daromadlar oʻsishiga biznesning korporativ va chakana kabi asosiy strategik yoʻnalishlarini bir maromda rivojlantirish hisobiga erishiladi.

Bank korporativ mijozlarni shartli ravishda 2 asosiy segmentga ajratadi: yirik biznes va kichik biznes.

Yirik biznes segmenti mijozlariga xizmat koʻrsatishni rivojlantirishni bank yakka tartibdagi moliyaviy yechimlarni taklif etish orqali rejalashtirmoqda. Bank qisqa muddatli kreditlash, savdoga oid moliyalashtirish, valyuta operatsiyalari va likvidlikni boshqarish mahsulotlari sohasidagi mahsulotlar qatorini kengaytiradi. Bunda, ayniqsa, kreditlash qismida xizmatlar koʻrsatish tezkorligini oshirish muhim. Bank tomonidan mijoz menejerlarining mijoz vakillari bilan tezkor oʻzaro hamkorlik qilish mexanizmlari yaratiladi.

Kichik biznes segmenti bank uchun sezilarli ahamiyatga ega, chunki ushbu segment daromadlilikning tegishli darajasini taʼminlab beradi hamda mijozlar bazasini samarali diversifikatsiya qilish imkonini beradi. Iqtisodiy islohotlar va davlat tomonidan kichik biznesning faol qoʻllab-quvvatlanishi munosabati bilan bankning potensial mijozlari soni izchil ortib bormoqda. 2019 yilda mazkur segment mijozlariga xizmat koʻrsatish siyosati mijozlarni masofaviy va raqamli xizmat koʻrsatish kanallariga oʻtkazishga yoʻnaltiriladi, u yerda mijozlarga oʻz biznesi moliyalarini boshqarish va nazorat qilish uchun qulay yechim taqdim etiladi. Mijozlarni raqamli kanallarga oʻtkazish mijozlar menejerlari ishini kamaytirib, tarmoqqa oid xususiyatlarni hisobga olgan holda personallashtirilgan xizmatlarning yangi paketlarini joriy etish uchun yangi imkoniyatlarni ochib beradi.

Chakana biznesni rivojlantirish uchun 2019 yilda bank quyidagilarni amalga oshirishi kerak:

  • 2019 yilda chakana biznesni rivojlantirish uchun bank muntazam toʻlovlar, mablagʻlarni oʻtkazish, tovarlar va xizmatlar uchun toʻlovlar amalga oshirish, mablagʻlarni jamgʻarib borish va mikroqarz kabi oddiy operatsiyalarni qulay, tezkor va foydali qilishi lozim. Buni amalga oshirish uchun ish haqi loyihalariga, jismoniy shaxslar hisob raqamlari oʻrtasida mablagʻlarni oʻtkazishga, overdraftlarga va moliyaviy aktivlar garovga qoʻyilgan holda berilgan kredit liniyalariga alohida eʼtibor qaratiladi. Mijozlarni identifikatsiya qilishning yangi usullarini joriy etgan holda jamgʻarmalar uchun mahsulotlarni rivojlantirib borish va plastik kartalardan foydalanishni ommalashtirish lozim.
  • Mijozlar bilan uzoq muddatli va yaqin munosabatlar oʻrnatish kerak. Ushbu vazifani hal etish uchun mijozlarning talablarini anglab yetish va har bir mijoz segmentiga yakka tartibdagi munosabat oʻrnatish lozim. Bank mahsulotlar paketlarini ishlab chiqib, ular mustaqil mahsulotlardan farqli ravishda jozibador boʻladi. Ushbu paketlarni tuzish uchun bank mijozlar toʻgʻrisidagi maʼlumotlarni yigʻish, saqlash va tahlil qilish boʻyicha oʻz imkoniyatlarini kengaytiradi.

Yuqorida keltirilgan tendensiya va prognozlarni hisobga olgan holda, 2019 yilda bankning sof foydasi kamida 83 mlrd. soʻm darajasida prognozlashtirilmoqda. Bunda aktivlar rentabelligi 1,6 foizni, jami kapital rentabelligi esa 16 foizni tashkil etadi.

2018 yilga:

Biznes-reja «Kapitalbank» ATBning 2018-yildagi asosiy rivojlanish yo'nalishlarini belgilab beradi, bank faoliyati samaradorligini oshirish uchun vazifalar qo'yilishini tashkil etishni, barcha tuzilmalarning umumiy maqsadining yaxlitligini va sa'y-harakatlarining muvofiqlashtiruvini ta'minlaydi.

Biznes-reja bankning moliyaviy faoliyati ustidan kelgusidagi boshqaruv nazorati uchun negiz vazifasini o'taydi, moliya muhitida ro'y berishi mumkin bo'lgan ehtimoldagi o'zgarishlar sharoitiga iloji boricha tezroq moslashishga yordam beradi..

Bank tuzilmalarining 2018-yil uchun barcha tezkor rejalari bankning biznes-rejasi tamoyillari asosida hamda unga to'la muvofiq holda tuzilishi kerak.

Bankning maqsadi mamlakatning butun hududi bo'ylab barcha turdagi moliyaviy xizmatlarni ko'rsatadigan O'zbekistonning zamonaviy, innovatsion va har tomonlama rivojlanayotgan banki mavqeini saqlab qolish va yanada mustahkamlashdan iboratdir. Ushbu maqsadga erishish uchun bank quyidagi vazifalarni hal etishga e'tiborini qaratadi:

  • zamonaviy bank texnologiyalarini joriy etish;
  • biznes jarayonlarini maqbullashtirish, ishlab chiqarish xarajatlarining bir vaqtda pasaytirilishida xizmat ko'rsatishning sifati va tezligini yaxshilash hisobiga samaradorlik ko'rsatkichlarini oshirish;
  • har bir mijozning individual jihatlarini hisobga olgan holda barcha xizmat turlarini taqdim etishga asoslangan mijozlar bazasini kengaytirish;
  • xatarlarni boshqarish tizimini takomillashtirish;
  • xodimlarning kasbiy salohiyatini o'stirish.

Kelgusi yil bank yangi avtomatlashtirilgan bank tizimini va uning faoliyat ko'rsatishi uchun uskuna-jihozlarni joriy etishni rejalashtirgan. Bu qadam respublikamizda o'z turida yagona bo‘lgan yangi interaktiv xizmatlarni qo'llash hamda mijozlarga tez va tun-u kun xizmat ko'rsatishni ta'minlaydi. Dastur amalga oshirilganidan keyin biznes jarayonlarining aksariyat qismi avtomatlashtiriladi. Shuningdek, ushbu dastur hisobotlarni tahlil qilish va tuzish uchun kuchli vositalarga ega bo'lib, ular bankni kompleks boshqarishning yangi usullarini joriy etishga imkon beradi. Biznes unumdorligi xarajatlarni yanayam samarali boshqarish, funksional-baholash tahlili modelini qo'llash hamda mahsulotlar va mijozlar bo'yicha iqtisodiy va regulyativ kapitalni samarali taqsimlash orqali sezilarli oshiriladi.





2018


ming soʻmda

Reja

Fakt

Bajarish foizi

Aktivlar

3 991 127 443

4 817 131 061

121%

Majburiyatlar

3 527 142 862

4 328 429 230

123%

Kapital

463 984 581

488 701 831

105%

Yalpi daromad

664 442 554

608 904 330

92%

Sof foyda

55 306 911

93 995 346

170%





2019


ming soʻmda

Reja

Fakt

Bajarish foizi

Aktivlar

5 722 942 456

5 482 808 304

96%

Majburiyatlar

5 150 920 070

4 829 907 672

94%

Kapital

572 022 386

652 900 631

114%

Yalpi daromad

932 458 755

1 050 626 905

113%

Sof foyda

83 320 555

113 487 052

136%

Belgilangan matnni tinglash uchun quyidagi tugmani bosing Powered by GSpeech